Parodie antifasciste di "Lilì Marlene"
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Tutte le sere
’ndà in lett sensa mangiar
e la matina a un’ora andà a lavorar,
dopu mezz dì, patati e ris
e ’noster dus el fa on sorìs...
Evviva l’italian
c’un et e mezz de pan
(sull'aria di Lili Marlene,
raccolta in Lombardia da C.Bermani)
Quand ch’as cantava la Béla
Gigögìn
’nsima le tàule as mangiava i
tajarin
Adès ca véini Lilì Marlen
la pansa vöja e ’l tübu pièn.
Ma mì lulì m'arven
ma mì lulì m'arven
(sull'aria di Lili Marlene,
raccolta nel cuneese, da C.Bermani)
Mi a la sera quand vu a cà mangià
tröuvi là nagotta e me meti a bestemà.
Una scigula e un toch de pan
cheschì a l’è mangià di can
(sull'aria di Lili Marlene,
raccolta nel milanese,
a Sesto S.Giovanni)
Duce duce mè a son bèl e stöf
a me vr’ev un piat ed taiadel sciött
de mò sö vö ch’al sia per me
un èt e mès ed pan al dé.
o duce an in pos piö
o duce an in pos piö
(sull'aria di Lili Marlene,
raccolta nel milanese)
Duce, o duce me a san bel e stuff
al me v’rev un piatt de tajadel
asutt»
(sull'aria di Lili Marlene,
raccolta in Emilia)
Informazioni
Lilì Marlene, la canzone più nota e cantata dai combattenti di tutti i fronti, si prestò per fare il verso al potere: brano il cui primo successo, nella versione di Lale Andersen, è decretato dai soldati tedeschi che lo impongono al posto dei soliti motivi marzialigraditi a Goebbels. La canzone, incisa in italiano nel ’42 da LinaTermini con l’orchestra Angelini, dà ben presto origine a numerose parodie con le quali raccontare gli ultimi anni di guerra e di fame (Filippo Colombara)
Fonte (non più raggiungibile): www.anpi.it - patria_2007/011/12-17_COLOMBARA.pdf
Scheda del canto
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