Ballata per l'Ardizzone

La storia cantata: L'assassinio Giovanni Ardizzone (27 Ottobre 1962)

Ti possono interessare anche..

M'han dit che incö la pulisia a l'ha cupà un giuvin ne la via; sarà stà, m'han dit, vers i sett ur a un cumisi dei lauradur. Giovanni Ardizzone l'era el so nom, de mesté stüdent üniversitari, comunista, amis dei proletari: a l'han cupà visin al noster Domm. E i giurnai de tüta la tera diseven: Castro, Kennedy e Krusciòv; e lü 'l vusava: «Si alla pace e no alla [guerra!» e cun la pace in buca a l'è mort. In via Grossi i pulé cui manganell, vegnü da Padova, specialisà in dimustrasiun, han tacà cunt i gipp un carusel e cunt i röd han schiscià l'Ardissun. A la gent gh'è andà inséma la vista, per la mort del giuvin stüdent e pien de rabia: «Pulé fascista - vusaven - mascalsun e delinquent». E i giurnai de l'ultima edisiun a disen tücc: «Un giovane studente, e incö una gran dimustrasiun, è morto per fatale incidente, è morto per fatale incidente, è morto per fatale incidente».
Dom Fam M'han dit che incö la pulisia Sol7 Dom a l'ha cupà un giuvin ne la via; Fam sarà stà, m'han dit, vers i sett ur Sol7 Dom a un cumisi dei lauradur. Dom Sol7 Dom Giovanni Ardizzone l'era el so nom, Do7 Fam de mesté stüdent üniversitari, Sol7 Dom comunista, amis dei proletari: Sol7 Dom Sol7Dom a l'han cupà visin al noster Domm. E i giurnai de tüta la tera diseven: Castro, Kennedy e Krusciòv; e lü 'l vusava: «Si alla pace e no alla guerra!» e cun la pace in buca a l'è mort. In via Grossi i pulé cui manganell, vegnü da Padova, specialisà in dimustrasiun, han tacà cunt i gipp un carusel e cunt i röd han schiscià l'Ardissun. A la gent gh'è andà inséma la vista, per la mort del giuvin stüdent e pien de rabia: «Pulé fascista - vusaven - mascalsun e delinquent». E i giurnai de l'ultima edisiun a disen tücc: «Un giovane studente, e incö una gran dimustrasiun, è morto per fatale incidente, è morto per fatale incidente, è morto per fatale incidente».
Do#m Fa#m M'han dit che incö la pulisia Sol#7 Do#m a l'ha cupà un giuvin ne la via; Fa#m sarà stà, m'han dit, vers i sett ur Sol#7 Do#m a un cumisi dei lauradur. Do#m Sol#7 Do#m Giovanni Ardizzone l'era el so nom, Do#7 Fa#m de mesté stüdent üniversitari, Sol#7 Do#m comunista, amis dei proletari: Sol#7 Do#mSol#7Do#m a l'han cupà visin al noster Domm. E i giurnai de tüta la tera diseven: Castro, Kennedy e Krusciòv; e lü 'l vusava: «Si alla pace e no alla guerra!» e cun la pace in buca a l'è mort. In via Grossi i pulé cui manganell, vegnü da Padova, specialisà in dimustrasiun, han tacà cunt i gipp un carusel e cunt i röd han schiscià l'Ardissun. A la gent gh'è andà inséma la vista, per la mort del giuvin stüdent e pien de rabia: «Pulé fascista - vusaven - mascalsun e delinquent». E i giurnai de l'ultima edisiun a disen tücc: «Un giovane studente, e incö una gran dimustrasiun, è morto per fatale incidente, è morto per fatale incidente, è morto per fatale incidente».
Rem Solm M'han dit che incö la pulisia La7 Rem a l'ha cupà un giuvin ne la via; Solm sarà stà, m'han dit, vers i sett ur La7 Rem a un cumisi dei lauradur. Rem La7 Rem Giovanni Ardizzone l'era el so nom, Re7 Solm de mesté stüdent üniversitari, La7 Rem comunista, amis dei proletari: La7 Rem La7 Rem a l'han cupà visin al noster Domm. E i giurnai de tüta la tera diseven: Castro, Kennedy e Krusciòv; e lü 'l vusava: «Si alla pace e no alla guerra!» e cun la pace in buca a l'è mort. In via Grossi i pulé cui manganell, vegnü da Padova, specialisà in dimustrasiun, han tacà cunt i gipp un carusel e cunt i röd han schiscià l'Ardissun. A la gent gh'è andà inséma la vista, per la mort del giuvin stüdent e pien de rabia: «Pulé fascista - vusaven - mascalsun e delinquent». E i giurnai de l'ultima edisiun a disen tücc: «Un giovane studente, e incö una gran dimustrasiun, è morto per fatale incidente, è morto per fatale incidente, è morto per fatale incidente».
Re#m Sol#m M'han dit che incö la pulisia Sib7 Re#m a l'ha cupà un giuvin ne la via; Sol#m sarà stà, m'han dit, vers i sett ur Sib7 Re#m a un cumisi dei lauradur. Re#m Sib7 Re#m Giovanni Ardizzone l'era el so nom, Re#7 Sol#m de mesté stüdent üniversitari, Sib7 Re#m comunista, amis dei proletari: Sib7 Re#mSib7Re#m a l'han cupà visin al noster Domm. E i giurnai de tüta la tera diseven: Castro, Kennedy e Krusciòv; e lü 'l vusava: «Si alla pace e no alla guerra!» e cun la pace in buca a l'è mort. In via Grossi i pulé cui manganell, vegnü da Padova, specialisà in dimustrasiun, han tacà cunt i gipp un carusel e cunt i röd han schiscià l'Ardissun. A la gent gh'è andà inséma la vista, per la mort del giuvin stüdent e pien de rabia: «Pulé fascista - vusaven - mascalsun e delinquent». E i giurnai de l'ultima edisiun a disen tücc: «Un giovane studente, e incö una gran dimustrasiun, è morto per fatale incidente, è morto per fatale incidente, è morto per fatale incidente».
Mim Lam M'han dit che incö la pulisia Si7 Mim a l'ha cupà un giuvin ne la via; Lam sarà stà, m'han dit, vers i sett ur Si7 Mim a un cumisi dei lauradur. Mim Si7 Mim Giovanni Ardizzone l'era el so nom, Mi7 Lam de mesté stüdent üniversitari, Si7 Mim comunista, amis dei proletari: Si7 Mim Si7 Mim a l'han cupà visin al noster Domm. E i giurnai de tüta la tera diseven: Castro, Kennedy e Krusciòv; e lü 'l vusava: «Si alla pace e no alla guerra!» e cun la pace in buca a l'è mort. In via Grossi i pulé cui manganell, vegnü da Padova, specialisà in dimustrasiun, han tacà cunt i gipp un carusel e cunt i röd han schiscià l'Ardissun. A la gent gh'è andà inséma la vista, per la mort del giuvin stüdent e pien de rabia: «Pulé fascista - vusaven - mascalsun e delinquent». E i giurnai de l'ultima edisiun a disen tücc: «Un giovane studente, e incö una gran dimustrasiun, è morto per fatale incidente, è morto per fatale incidente, è morto per fatale incidente».
Fam Sibm M'han dit che incö la pulisia Do7 Fam a l'ha cupà un giuvin ne la via; Sibm sarà stà, m'han dit, vers i sett ur Do7 Fam a un cumisi dei lauradur. Fam Do7 Fam Giovanni Ardizzone l'era el so nom, Fa7 Sibm de mesté stüdent üniversitari, Do7 Fam comunista, amis dei proletari: Do7 Fam Do7 Fam a l'han cupà visin al noster Domm. E i giurnai de tüta la tera diseven: Castro, Kennedy e Krusciòv; e lü 'l vusava: «Si alla pace e no alla guerra!» e cun la pace in buca a l'è mort. In via Grossi i pulé cui manganell, vegnü da Padova, specialisà in dimustrasiun, han tacà cunt i gipp un carusel e cunt i röd han schiscià l'Ardissun. A la gent gh'è andà inséma la vista, per la mort del giuvin stüdent e pien de rabia: «Pulé fascista - vusaven - mascalsun e delinquent». E i giurnai de l'ultima edisiun a disen tücc: «Un giovane studente, e incö una gran dimustrasiun, è morto per fatale incidente, è morto per fatale incidente, è morto per fatale incidente».
Fa#m Sim M'han dit che incö la pulisia Do#7 Fa#m a l'ha cupà un giuvin ne la via; Sim sarà stà, m'han dit, vers i sett ur Do#7 Fa#m a un cumisi dei lauradur. Fa#m Do#7 Fa#m Giovanni Ardizzone l'era el so nom, Fa#7 Sim de mesté stüdent üniversitari, Do#7 Fa#m comunista, amis dei proletari: Do#7 Fa#mDo#7Fa#m a l'han cupà visin al noster Domm. E i giurnai de tüta la tera diseven: Castro, Kennedy e Krusciòv; e lü 'l vusava: «Si alla pace e no alla guerra!» e cun la pace in buca a l'è mort. In via Grossi i pulé cui manganell, vegnü da Padova, specialisà in dimustrasiun, han tacà cunt i gipp un carusel e cunt i röd han schiscià l'Ardissun. A la gent gh'è andà inséma la vista, per la mort del giuvin stüdent e pien de rabia: «Pulé fascista - vusaven - mascalsun e delinquent». E i giurnai de l'ultima edisiun a disen tücc: «Un giovane studente, e incö una gran dimustrasiun, è morto per fatale incidente, è morto per fatale incidente, è morto per fatale incidente».
Solm Dom M'han dit che incö la pulisia Re7 Solm a l'ha cupà un giuvin ne la via; Dom sarà stà, m'han dit, vers i sett ur Re7 Solm a un cumisi dei lauradur. Solm Re7 Solm Giovanni Ardizzone l'era el so nom, Sol7 Dom de mesté stüdent üniversitari, Re7 Solm comunista, amis dei proletari: Re7 SolmRe7 Solm a l'han cupà visin al noster Domm. E i giurnai de tüta la tera diseven: Castro, Kennedy e Krusciòv; e lü 'l vusava: «Si alla pace e no alla guerra!» e cun la pace in buca a l'è mort. In via Grossi i pulé cui manganell, vegnü da Padova, specialisà in dimustrasiun, han tacà cunt i gipp un carusel e cunt i röd han schiscià l'Ardissun. A la gent gh'è andà inséma la vista, per la mort del giuvin stüdent e pien de rabia: «Pulé fascista - vusaven - mascalsun e delinquent». E i giurnai de l'ultima edisiun a disen tücc: «Un giovane studente, e incö una gran dimustrasiun, è morto per fatale incidente, è morto per fatale incidente, è morto per fatale incidente».
Sol#m Do#m M'han dit che incö la pulisia Re#7 Sol#m a l'ha cupà un giuvin ne la via; Do#m sarà stà, m'han dit, vers i sett ur Re#7 Sol#m a un cumisi dei lauradur. Sol#m Re#7 Sol#m Giovanni Ardizzone l'era el so nom, Sol#7 Do#m de mesté stüdent üniversitari, Re#7 Sol#m comunista, amis dei proletari: Re#7 Sol#mRe#7Sol#m a l'han cupà visin al noster Domm. E i giurnai de tüta la tera diseven: Castro, Kennedy e Krusciòv; e lü 'l vusava: «Si alla pace e no alla guerra!» e cun la pace in buca a l'è mort. In via Grossi i pulé cui manganell, vegnü da Padova, specialisà in dimustrasiun, han tacà cunt i gipp un carusel e cunt i röd han schiscià l'Ardissun. A la gent gh'è andà inséma la vista, per la mort del giuvin stüdent e pien de rabia: «Pulé fascista - vusaven - mascalsun e delinquent». E i giurnai de l'ultima edisiun a disen tücc: «Un giovane studente, e incö una gran dimustrasiun, è morto per fatale incidente, è morto per fatale incidente, è morto per fatale incidente».
Lam Rem M'han dit che incö la pulisia Mi7 Lam a l'ha cupà un giuvin ne la via; Rem sarà stà, m'han dit, vers i sett ur Mi7 Lam a un cumisi dei lauradur. Lam Mi7 Lam Giovanni Ardizzone l'era el so nom, La7 Rem de mesté stüdent üniversitari, Mi7 Lam comunista, amis dei proletari: Mi7 Lam Mi7 Lam a l'han cupà visin al noster Domm. E i giurnai de tüta la tera diseven: Castro, Kennedy e Krusciòv; e lü 'l vusava: «Si alla pace e no alla guerra!» e cun la pace in buca a l'è mort. In via Grossi i pulé cui manganell, vegnü da Padova, specialisà in dimustrasiun, han tacà cunt i gipp un carusel e cunt i röd han schiscià l'Ardissun. A la gent gh'è andà inséma la vista, per la mort del giuvin stüdent e pien de rabia: «Pulé fascista - vusaven - mascalsun e delinquent». E i giurnai de l'ultima edisiun a disen tücc: «Un giovane studente, e incö una gran dimustrasiun, è morto per fatale incidente, è morto per fatale incidente, è morto per fatale incidente».
Sibm Mibm M'han dit che incö la pulisia Fa7 Sibm a l'ha cupà un giuvin ne la via; Mibm sarà stà, m'han dit, vers i sett ur Fa7 Sibm a un cumisi dei lauradur. Sibm Fa7 Sibm Giovanni Ardizzone l'era el so nom, Sib7 Mibm de mesté stüdent üniversitari, Fa7 Sibm comunista, amis dei proletari: Fa7 SibmFa7 Sibm a l'han cupà visin al noster Domm. E i giurnai de tüta la tera diseven: Castro, Kennedy e Krusciòv; e lü 'l vusava: «Si alla pace e no alla guerra!» e cun la pace in buca a l'è mort. In via Grossi i pulé cui manganell, vegnü da Padova, specialisà in dimustrasiun, han tacà cunt i gipp un carusel e cunt i röd han schiscià l'Ardissun. A la gent gh'è andà inséma la vista, per la mort del giuvin stüdent e pien de rabia: «Pulé fascista - vusaven - mascalsun e delinquent». E i giurnai de l'ultima edisiun a disen tücc: «Un giovane studente, e incö una gran dimustrasiun, è morto per fatale incidente, è morto per fatale incidente, è morto per fatale incidente».
Sim Mim M'han dit che incö la pulisia Fa#7 Sim a l'ha cupà un giuvin ne la via; Mim sarà stà, m'han dit, vers i sett ur Fa#7 Sim a un cumisi dei lauradur. Sim Fa#7 Sim Giovanni Ardizzone l'era el so nom, Si7 Mim de mesté stüdent üniversitari, Fa#7 Sim comunista, amis dei proletari: Fa#7 Sim Fa#7Sim a l'han cupà visin al noster Domm. E i giurnai de tüta la tera diseven: Castro, Kennedy e Krusciòv; e lü 'l vusava: «Si alla pace e no alla guerra!» e cun la pace in buca a l'è mort. In via Grossi i pulé cui manganell, vegnü da Padova, specialisà in dimustrasiun, han tacà cunt i gipp un carusel e cunt i röd han schiscià l'Ardissun. A la gent gh'è andà inséma la vista, per la mort del giuvin stüdent e pien de rabia: «Pulé fascista - vusaven - mascalsun e delinquent». E i giurnai de l'ultima edisiun a disen tücc: «Un giovane studente, e incö una gran dimustrasiun, è morto per fatale incidente, è morto per fatale incidente, è morto per fatale incidente».
Informazioni

Sulla morte di Giovanni Ardizzone vedi la scheda di Gianfranco Ginestri (Canzoniere delle Lame):http://www.reti-invisibili.net/giovanniardizzone/

Vedi anche le canzoni:Dopo Ardisun e  Quatr'asüs par l'Ardizôn

Fonte

Della Mea Ivan, Ballate della violenza, Edizioni del gallo, Milano, 1962

Scheda del canto
Autori testo
Anno
Lingua
Inserito da
ilDeposito

Disclaimer

I diritti del contenuto sono dei rispettivi autori.
Lo staff de ilDeposito.org non condivide necessariamente il contenuto, che viene inserito nell'archivio unicamente per il suo valore storico, artistico o culturale (maggiori informazioni).
Commenti
Per inserire un commento è necessario registrarsi!