Semo tute impiraresse

Ti possono interessare anche..

Semo tute impiraresse semo qua de vita piene tuto fògo ne le vene core sangue venessiàn, no ghe gnente che ne tegna quando furie deventèmo, semo done che impiremo e chi impira gà rason. Se lavora tuto il giorno come macchine viventi ma par far astussie e stenti tra le mille umiliasiòn, semo tose che consuma de la vita i più bei ani par un fià de carantani che ne basta par magnar. Anca e sessole(1) pol dirlo quante lagrime che femo, su ogni perla che impiremo z'è na giossa de suòr, par noialtre poarete dunque altro no ne resta che sbasàr sempre la testa al silensio e a lavorar Se se tase i ne maltrata e se stufe se lagnemo come ladre se vedemo a cassar drento in preson, so ste mistre che vorave tuto quanto a magnar lore co la sessola a' ste siore su desfemoghe el cocòn(2)! Su compagne avanti sempre no badè che vinsaremo uso perle impiraremo chi che torto ne darà, su compagne avanti sempre no badè che vinsaremo uso perle impiraremo chi che torto ne darà.
Informazioni

(1) paletta per togliere l'acqua dalle imbarcazioni
(2) scignòn, tipica pettinatura delle donne veneziane dell'epoca.
Dal disco La donna nella tradizione popolare (1978) a cura di Luisa Ronchini: "le impiraresse, infilatrici di perle a Venezia erano lavoratrici a domicilio e il loro lavoro dipendeva dal collegamento con le fabbriche di perle di Murano. Lavoravano generalmente durante l'estate davanti agli usci delle loro case nei sestieri popolari e specialmente a Castello. Cantavano assieme le loro rivendicazioni e le loro lotte"
Questa canzone è collegabile al sorgere delle prime leghe operaie.

Fonte

Ronchini Luisa LP Semo tutte impiraressebCetra / lpp 287, 1975

Scheda del canto
Lingua
Inserito da
ilDeposito

Disclaimer

I diritti del contenuto sono dei rispettivi autori.
Lo staff de ilDeposito.org non condivide necessariamente il contenuto, che viene inserito nell'archivio unicamente per il suo valore storico, artistico o culturale (maggiori informazioni).
Commenti
Per inserire un commento è necessario registrarsi!